Szkolenia z komunikacji – czy na pewno są potrzebne? To pytanie jest dość przekorne, ponieważ umiejętność porozumienia się to jedna z najważniejszych umiejętności w każdej dziedzinie życia. Poza tym błędy komunikacyjne mogą stwarzać poważne problemy w optymalnym zarządzaniu firmą. Kiedy zatem warto rozważyć inwestycję w warsztaty o takiej tematyce? Zobacz!

Szkolenia z komunikacji to podstawa wysokiej jakości obsługi klienta

Zauważyłeś, że w komentarzach od klientów pojawiają się dość nieprzychylne komentarze na temat jakości obsługi przez Twoich pracowników? A może po prostu zauważasz, że zainteresowanie Twoją ofertą – mimo jej obiektywnych przewag konkurencyjnych – jest słabe? Przyczyną mogą być błędy komunikacyjne popełniane przez pracowników. Dobrze zaplanowane szkolenie pomoże je krok po kroku wyeliminować.

W trakcie warsztatów poświęconych komunikacji mogą zostać poruszone tematy takie jak:

  • techniki wzbudzania zaufania i budowania relacji z klientem,
  • sposób reagowania na obiekcje,
  • metody komunikowania się z tzw. „trudnym” klientem,
  • prowadzenie rozmów telefonicznych / komunikacji elektronicznej

i temu podobne. Czasami nawet drobne zmiany wprowadzone dzięki dobremu szkoleniu mogą zrobić ogromną różnicę.

Problemy z relacjami w zespole? Szkolenie z komunikacji to dobry pomysł

Kolejna sytuacja, w której szkolenia z komunikacji interpersonalnej mogą się okazać zbawieniem, to problemy w relacjach wewnątrz firmy. Mogą się pojawić zarówno między pracownikami zajmującymi podobne stanowiska, jak i na linii zespół – kadra menadżerska. Niedopowiedzenia, niejasny podział obowiązków, atmosfera, która nie sprzyja szczerym rozmowom – takie bariery komunikacyjne należy wyeliminować. To zadanie dla menadżera. Jednak aby mógł mu sprostać, musi on mieć wysokie kompetencje interpersonalne. Wzmocni je podczas pracy ze szkoleniowcem.

W przypadku menadżerów warto rozważyć szkolenia indywidualne, które pozwolą w praktyce popracować nad technikami rozmów z pracownikami, skutecznego udzielania informacji zwrotnej czy tłumienia sytuacji konfliktowych.

Warto przy tym pamiętać, że z uwagi na to, jak rozbudowana jest oferta szkoleń o profilu komunikacyjnym, łatwo jest znaleźć takie, którego tematyka będzie dopasowana do oczekiwań biznesowych.

Gdzie szukać szkoleń z komunikacji?

Można to zrobić używając po prostu wyszukiwarki internetowej. Ten sposób ma jednak swoje wady, gdyż zmuszeni będziemy przejrzeć strony dziesiątek firm szkoleniowych, aby porównać ich oferty. Na szczęście można to zrobić łatwiej i szybciej, korzystając z list szkoleń online. Taką listę nadchodzących szkoleń znajdziemy między innymi w Eventisie, portalu poświęconym eventom, szkoleniom, kursom i konferencjom. W portalu tym swoje oferty publikuje blisko tysiąc firm szkoleniowych z całej Polski, więc bez trudu znajdziemy tam szkolenie czy kurs dla siebie.

Szkolenie z komunikacji – kiedy warto je rozważyć?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here